Meddelande från SVaK’s TK

Till er som administrerar tävlingar i Vallreg.
Det har kommit in en del synpunkter på det nya betalsystemet då det inneburit merarbete och irritation hos våra IT-ansvariga. Flera har påtalat att de tävlande inte respekterat betaldatum eller att höra av sig vid återbud.
För att vi ska kunna utvärdera det nya systemet behöver vi er hjälp med att alla gör lika.
Enligt anvisningarna gäller följande:
· Anmälda som då kommit in som ordinarie på startlistan ska betala startavgiften så att betalningen är arrangören tillhanda senast 7 dagar innan tävlingen annars går platsen till reserv.
· Reserverna tas in i tur och ordning efter reservlistan
· Reserver måste betala omgående när de får meddelande om att starta

Det innebär:
Vid utebliven betalning en vecka före tävling: ta bort anmälningen (utan att fråga/meddela den tävlande) och lägg in en reserv.
Om betalning för det borttagna ekipaget kommer in (försent), lägg in den som sista reserv.
Om tävlingen inte är full eller reserver saknas: Ta bort ekipaget. Om betalning kommer in (försent) lägg in den som efteranmäld, det vill säga den startar först.

Om alla följer de här anvisningarna kan vi utvärdera hur systemet fungerar. Förhoppningsvis kommer de tävlande att respektera angivna tider bättre, vilket innebär att systemet fungerar bättre.
Hör gärna av er till oss i TK om ni har synpunkter eller frågor runt betalsystemet. Josefin, Lisbeth och Ewa är mest bevandrade i Vallreg Admin så hör gärna av er till någon av oss.

Med hopp om en bra och väl fungerande säsong.

TK genom Ewa Samuelsson